Velkommen til Den Danske Aktuarforening

Hvorfor har vi Finanstilsynet? Hvad laver Finanstilsynet? Hvordan foregår en inspektion i selskaberne – før, under og efter inspektionen? Svar på disse spørgsmål og mange flere vil man få, når Aktuarforeningen inviterer Finanstilsynet ved kontorchef Birgitta Nielsen til at komme og fortælle om Finanstilsynet og dets virke.

Birgitta er aktuar og har tidligere været ansat i Topdanmark. Birgitta har været i Finanstilsynet i 6 år og er kontorchef med ansvar for tilsyn med skadesforsikringsselskaber og genforsikringsselskaber.

Kursusindhold

Del 1: Hvad er Finanstilsynet

* Rolle, pligter, beføjelser

* Hvem er vores interessenter (Forsikringsselskaberne, Erhvervsministeren, F&P, EIOPA, Aktuarforeningen, Øvrige landes tilsynsmyndigheder mv.)

Del 2: Hvordan fører Finanstilsynet tilsyn

* Inspektioner i selskaberne

* ”Off-site” aktiviteter fra skrivebordet i Århusgade

* Solvenstilsyn, Forbrugertilsyn, Ligebehandlingstilsyn

* Behandling af ansøgninger (om tilladelse til at drive forsikringsvirksomhed, om brug af intern model, fit&proper mv.)

* Tilsynsreaktioner (afgørelser, påbud, påtaler mv.)

* Hvornår kan der være tegn på fare, Finanstilsynet skal reagere på

Del 3: Hvordan kommunikerer Finanstilsynet til omverdenen

* Redegørelser, rapporter, vejledninger

* Finanstilsynets hjemmeside

Del 4: Hotte emner lige nu og på lidt længere sigt:

* Nedslag i Finanstilsynets Strategi 2025

Undervejs vil der komme eksempler på nogle konkrete afgørelser/tiltag, og Birgitta har så vidt muligt taget udgangspunkt i aktuarens rolle.

Onsdag den 24. november 2021 kl. 8.30-12.30

08.30-09.15: Ankomst, registrering og morgenmad i foyeren

09.15-12.00: Del 1-3 afbrudt af to kaffepauser

12.00-12.30: ”Farvel”-sandwich og -sodavand i foyeren

Tivoli Hotel & Congress Center, Arni Magnussons Gade 2, 1577 København V

700 kr. (ingen moms)

Tilmeldingsfrist: 9. november 2021 kl. 20.00

Link til tilmelding: https://www.aktuarforeningen.dk/index.php?option=com_eventbooking&view=event&id=123&catid=9&Itemid=385&lang=da

Bemærk:

Framelding er kun mulig, hvis der er en deltager på ventelisten, som ønsker at overtage pladsen.

Man er altid velkommen til selv at overdrage pladsen til et andet medlem af Aktuarforeningen.