Har velfærdssamfundet en fremtid? Overskriften er sakset direkte fra Torben M. Andersens bog med samme titel. Hvad er velfærdsmodellens egenskaber? Hvordan passer forsikring og pension ind i velfærdssamfundet? Hvad betyder forsikring og pension for samfundskontrakten? Hvad er fremtiden for forsikring og pension i det fremtidige velfærdssamfund.

Få svar på disse og andre spændende spørgsmål i løbet af en formiddag med Torben M. Andersen.

Kurset henvender sig bredt til alle medlemmer med interesse og/eller ansvar for produktudvikling, risikostyring, risikovurdering/underwriting salg/salgssupport etc. og burde faktisk være et must for alle aktuarer for at forstå forsikring, velfærdssamfundet, samfundskontrakten og disses indbyrdes forhold i en bredere kontekst.

Underviser

Torben M. Andersen er Professor ved Institut for Økonomi, Aarhus Universitet. Han er M.Sc. fra London School of Economics (1981), Lic. Oecon Aarhus Universitet (1994) og PhD fra CORE, Université Catholique de Louvain, Belgium (1986).

Hans primære forskningsinteresser er den nordiske velfærdsmodel, offentlig økonomi, arbejdsmarkedsøkonomi samt pensioner og demografi.  Inden for disse emner har han en omfattende publikation af artikler i internationalt anerkendte tidsskrifter og i bøger.

Torben M. Andersen er tilknyttet en række internationale forskningscentre, herunder CEPR (London), IZA (Bonn) og CESifo (Munich). Han har været aktivt involveret i økonomisk politisk rådgivning i Danmark, de nordiske lande, en række andre lande samt for EU Kommissionen. Han har blandt andet være formand for Økonomisk Råd (overvismand) og Velfærdskommissionen og ”vismand” i Sverige. Aktuelt er han medlem af Systemisk Risikoråd, og har han ”vismandsaktiviteter” blandt andet som formand for Grønlands Økonomiske Råd samt som Medlem af Economic Policy Council i Finland og European Economic Advisory Group (Munich).

Tid

7. oktober 2020 kl. 8.00-11.30. Der er morgenmad kl. 8.00-8.30 og kursus kl. 8.30-11.30.

Tivoli Hotel & Congress Center, Arni Magnussons Gade 2, 1577 København V

1.500 kr. (ingen moms)

Prisen inkluderer Torben M. Andersens bog ”Har velfærdssamfundet en fremtid?”. Bogen udleveres efter kurset til alle deltagere, som udfylder kursusevalering.

Maksimalt deltagerantal: 50

Kurset er kun åbent for medlemmer af Aktuarforeningen.

Link til tilmelding: http://www.aktuarforeningen.dk/index.php?option=com_eventbooking&view=event&id=106&catid=9&Itemid=385&lang=da

Tilmeldingsfrist: 20. september 2020

Bemærk

Framelding er kun mulig, hvis der er en deltager på ventelisten, som ønsker at overtage pladsen.

Man er altid velkommen til selv at overdrage pladsen til et andet medlem af Aktuarforeningen.

Deloitte KPMG Keylane Edlund Lifecode