Uddannelsesmål

Målet med kurset er at lære at forstå og bruge metoder inden for machine learning. Ved kursusafslutning vil deltagerne selv være i stand til at køre programmer samt at forstå, hvad der laves. Desuden vil deltagerne være i stand til at give meningsfulde fortolkninger af resultaterne. Metodernes begrænsninger og svagheder vil også være en del af indholdet. Vi ser både på skadebeløb og skadefrekvenser.

Hovedemner

Dag 1: Splines, Lasso og ridge regression, Lineære additive modeller, Generaliserede lineære modeller, Projection pursuit, Neurale nætverk samt MARS (Multivariate Adaptive Regression splines).

Dag 2: Regressionstrær. Enkle træer (CART) samt boosting og random forests.

Dag 3: Klassifikation. Klassisk lineær klassifikation inklusiv logistisk klassifikation. Neurale netværk, CART, random forest og boosting. Muligvis også SVM (Support Vector Machines).

Hvornår
Kurset består af tre undervisningsdage den 6.-8. marts 2018.

Hvor
Copenhagen Island, Kalvebod Brygge 53, 1560 København V.

Underviser
Jostein Paulsen, Professor ved Institut for Matematiske Fag på Københavns Universitet

Faglige forudsætninger/forberedelse
Der vil blive en del programmering i R, så forudgående kendskab til R er en nødvendighed.

Forløb
Det bliver en blanding af teoripræsentation og afprøvning på egen pc. Data vil blive gjort tilgængelige, inden kurset begynder.

Der skal bringes egen PC til kurset med R installeret.

8.500 kr.

Tilmeldingsfrist: 19. februar 2019

Link til tilmelding: https://conferencemanager.events/machinelearning

BEMÆRK:

Ved framelding opkræves fuld kursusafgift, medmindre den frameldte selv kan afsætte pladsen til anden side. Også selvom tilmeldingsfristen endnu ikke er udløbet.