19. december 2014 ..:: DDA ::..   Log ind

Den Danske Aktuarforening Minimer

Den Danske Aktuarforening

Den danske Aktuarforening er stiftet i 1901.

Foreningen afholdt konstituerende møde den 23. april 1901 og sit 1. medlemsmøde den 31. maj 1901. På dette møde blev foreningens første love vedtaget.

Den danske Aktuarforenings formål er at virke for aktuarvidenskabens fremme og at varetage den danske aktuarstands interesser.

Foreningens vedtægter er senest ændret den 10. februar 2010, idet der er indføjet flere medlemsklasser, nemlig både dansk medlemskab og internationalt medlemskab, der giver international anerkendelse, i tillæg til pensionist medlemskab. Ved samme lejlighed indførtes et ankenævn til det etiske udvalg, jf. § 3a.

Der er den 10. januar 1990 vedtaget etiske regler for foreningen. Disse er senest ændret den 13. januar 2011.

Høringspart

Den danske Aktuarforeningen samarbejder med Finanstilsynet og Økonomiministeriet og er høringsberettigede i aktuarmæssige spørgsmål, og medlemmer udpeges ofte til at deltage i udvalgsarbejde. Interesserede medlemmer, der ønsker at deltage i arbejdet, bedes kontakte bestyrelsen.